tisdag 25 november 2008

To much

Jag måste varva ner. Jag borde inte ens sitta här. Isabel har precis somnat och Jocke är hos Classe. Men jag ska slå mig ner i soffan med en tidning och en kopp te när jag skrivit klart det här :)

Jag är så uppe i varv och har så mycket i huvudet att jag inte kan sova. Efter att Isabel väckt oss runt 4 snåret, 3 nätter nu, har jag inte kunnat somna om. Igår flöt jag in och ur sömn fram till kvart över sex då det var dags att gå upp. Men i natt gick det inte. Och jag försöker tänka lugnt. Tänka på sånt som får en att le, härliga, varma saker. Men icke. Så imorse gav jag upp och gick upp tidigare. Suck. Jag hoppas den här natten blir bättre.


Jag tror mycket har med jobbet att göra. Vara sjuk och missa massa och inte ha kontroll över produktioner när man kommer tillbaka. Som vanligt är stresen ett faktum på jobbet och arbetsbelastningen är hög.


Sedan har vi ett 1 årskalas här hemma. Tror jag tycker det är större än vad jag förstår. Att vår tjej ska fylla 1 år. Jag känner mig nästan spänd :)

1 kommentar:

elin sa...

Urs! Jag lider med dig! Var i samma situation i början av sommaren. Massor av arbete som skulle avslutas innan flytten över atlanten. Plus alla förberedelser som hade med just flytten att göra. Som mest låg jag i halvdvala tre nätter irad. Hemskt! Hoppas verkligen det lugnar ner sig för dig snart, låter inte som någon hållbar situation du är i. Själv är jag stressad över att få ihop ett sexårskalas mitt i min amningskoma, suck.

Ta hand om dig!!

Stora kramar till ettåringen!