fredag 7 november 2008

55 timmarsvecka

Ja snacka om rivstart i arbetslivet! Den här veckan har jag kommit till jobbet kl 8 och gått tidigast 18.30, idag kl 18. Herregud. Jag har gjort en produktion på en dryg vecka som man skulle behöva ha fler veckor till. Så mycket tid har gått åt att strukturera och driva saker i projektet att det inte har funnits myckte tid till att formge. Men bra blev det tillslut och jag är mycket nöjd! Hoppas bara att tryckeriet blir nöjda.

Det värsta med att jobba så här mycket är att jag är borta från Isabel. En del dagar kommer jag precis hem så jag kan pussa henne godnatt. Jag längtar så efter henne. Ska bli skönt med helg och kunna spendera lite tid med familjen.

Imorse kom hon fram staplandes mot mig, med ett stort flin i ansiktet. Väldigt ojämnt i balansen när hon går, men hon är så stolt! Vår snutta. Snart 1 år..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var verkligen rivstart för dig gumman, men du fixar det!(bör kanske inte ha sådana veckor hela tiden... )
Saknaden, av att ha varit hemma i 1 år m sin lilla snuttis, som sedan bytts ut mot ett hårt, tufft arbetsliv så att du knappt hinner umgås m den lilla - är frustrerande o jobbigt, men de finns alltid där när man är trött o sliten... - familjen.
Vi, mormor o morfar, är oxå så stolta över vårt lilla charmtroll. Så underbart(fast det är tidigt) att vakna o se det lilla "smilande" ansiktet framför ögonen o leendet o blicken...man smälter o kan pussa "sönder henne".
Tack än en gång för några timmar med er.
Hoppas ni får en skön kväll o en avkopplande söndag tillsammans ni tre.
Å nu är diskmaskinen på plats oxå:)) Jippi!!!! Underbart va!?

Pussar o kramar mormor

Lite smått å gott sa...

ja det är en stor skilland att vara tillbaka i arbetslivet. Men väldigt kul ändå. Så härlig känsla att få längta hem, längta efter lilla charmtrollet och mannen! Nu har vi haft en superskön eftermiddag med bus och mys tillsammansa och lillan snarkar gott i sängen där inne. Kul att ni kom. Kram!