måndag 3 september 2007

Superbra eller bara klumpig?!

Nu har jag hittat den! Bilbarnstolen man kan använda från födseln upp till ca 4 år, 18 kg. Jag tyckte det verkade vara så dumt att köpa/hyra en bilbarnstol för att använda den i 6-7 mån och sedan köpa en ny.. Hörde då om att de släppt en nyhet som man kan använda i 4 år. Med en insats i stolen, kan den nyfödda ligga bekvämt tillbaka lutad. man tar sedan bort den och tiltar stolen mer och mer upprätt, så kan barnet sitta bekvämt bakåtvänt i 4 års tid i denna. Det är Akta Graco som har lanserat den, och döpt den till DuoLogic. Den verkar ju vara perfekt! Eller blir den bara stor och klumpig?!

Man hör ju att folk använder den första "babysafe" som en "babysitter" och kånkar med den i och ur bil mycket när man är och hälsar på folk etc.. då är frågan, hur smidigt blir det med den här?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linn!

Det är så roligt att följa er "tillväxt"!
Min personliga erfarenhet är att jag tyckte den första "lilla" stolen var supersmidig! Just i det syftet att man inte behöver ta ur bebisen om man ex ska in en snabbis på affären, bara att ställa ner hela stolen i kundvagnen! Den första tiden sover de ju mest hela tiden, så även när man ska hälsa på hos någon är den jättebra att använda som babysitter! Då slipper man väcka den lille när den sover som bäst!
Förstår din tanke med att slippa byta stol, men själv tycker jag att vi hade jättemycket glädje av den lilla! De är väldigt enkla att spänna fast och loss.

Kram på er! //Elin. (Jogersö)

Lite smått å gott sa...

Hej!
Kul att du skriver! Man behöver alla råd man kan få! Jag förstod nästan att det är så.. Blir kanske att köpa en liten iaf först och sedan byta upp sig. Ska åka och kolla hur bilbarnstolen är, hur den ser ut och funkar.. Så får vi ta ett beslut sedan.

hoppas allt är bra med er alla!
*vore kul att ses*
kram