onsdag 12 september 2007

30 veckor!!

Gahh!! Nu har jag gått 30 veckor, Herregud vad tiden flyger! Ska jobba 6,5 vecka till. Oj oj. Och ingen vikarie än här.. hmm..men chefen säger att det är deras huvudvärk.. Men jag skulle koppla av mycket mer om jag visste att det fanns backup!

Ibland slår det en, att det verkligen är någon här inne, som ska komma ut! Jag längtar så tills bebisen är här hos oss, men samtidigt så vill jag hoppa över förlossningen. Igår låg jag och blev så nervös...kunde inte få ro i kroppen. En viss rädsla i kroppen som inte går att skaka bort.. Men jag tror ju att det kommer gå bra. Kroppen vet ju vad den ska göra när det kör igång. Men ändå..

Nästa vecka ska vi på förlossningsförberedande kurs, det ser jag fram emot. Efter det så kanske man vet mer exkat vad som händer, vad man oroar sig för etc. Är det något efter det som skrämmer en, så kan man prata med barnmorskan om det.

Ska ta och posta ett brev till BB sthlm den här veckan oxå. Måste bara sätta mig ner och skriva det..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nedräkning på allvar nu! Ni kommer klara det gallant, du behöver inte vara orolig inför förlossningen. Kroppen vet och barnmorskan vet, hjälpen finns ju nära om det känns osäkert när ni väl är på BB.

Kram Lisa S

Unknown sa...

Herregud vad det går fort!!! Jag hinner inte med! Ville träffa dig medan du fortfarande har stor mage, men det är nog uteslutet... Får sikta in mig på att få träffa den lilla nya människan sedan istället. Ska bli superkul!

(Börjar mitt nya jobb på måndag. Lite nervös...=) )

Kram Sara T

Anonym sa...

Nu går det undan! Troccan får det trängre o trängre o längtar kanske ut...:)
Ja visst har det gått fort, men egentligen inte tillräckligt när det är flera inblandade som längtar... mommo, moffa, faff o famo o moster o lillmoster, gammelmomo o gammelfammo....ojojoj you name it!
November!!!!!! KOM!
Puss på dig o lilla magen
fr en mycket läääängtande mormor