tisdag 25 september 2007

Mat och barnmorska

hmm..varför är det så svårt jämt med mat. Vad man ska äta, matlådor.. idéerna tryter. Nu för tiden är jag ju hungrig jämt, men kan samtidigt inte äta för stora mål på kvällen. I natt fick jag t o m tassa upp och ta nåt i magen, var alldeles tom.. Har oxå fått för mig att plupp reagerar när jag är hungrig, sparkar mer och är orolig.

Ligger mycket vaken på nätterna nu. Jobbigt. Oftast helt död på kvällen och somnar på en gång, vaknar sedan och är kissnödig, sedan kan jag inte somna om.. Men har varit väldigt stressad på jobbet, så det är nog det. Att jag inte får ro.. Men MÅSTE ju sova. Annars orkar jag inte. Är sliten jämt. Suck.

Var hos barnmorskan idag. Vi pratade om min stress och jobbsituation. Hon sa att jag måste se till att få det lugnare nu. Annars kommer jag inte orka med bebben.. Det ärA och O nu att få äta bra, sova osv.

Vi fick känna på bebisens huvud. Så mäktigt! När Sandra (bm) hade lyssnat på hjärtat (jämnt och fint, 145 slag/min) så mätte hon magen (2,5 cm på 2 v!) och sedan skulle hon känna hur bebisen låg i magen. Huvudet neråt, vid mitt bäcken, så både jag och Jocke fick känna. :)

En bra start på dagen!

2 kommentarer:

hanna sa...

Ohhhh, fixerad än? :D

Lite smått å gott sa...

nej det är inte fixerat än...väldigt rörligt! :)