måndag 3 september 2007

Morgon stund har guld i mun

Idag började vi dagen med att åka till barnmorskan. Oh, jag tycker det är ganska härligt att åka dit, att få gotta sig i en halvtimme i allt som har med bebisen och graviditet att göra. Få samtala om alla funderingar vi har, ställa de frågor som poppat upp sedan sist. Det bästa av allt är att få lyssna på bebisen! Det är så otrolig känsla när man ligger där på den osexiga britsen och hör hur bebisen hjärta slår så hårt och snabbt! Fin rytm och jämna slag var det. 150 slag/min. Kan det bli en liten kille?! hmm..

Magen följer kruvan, 3 cm på 3 veckor hade den vuxit. Min vikt går oxå frammåt, usch, att man skulle vara så här tung någon gång i livet, det kunde man inte tro! Jag har nu gått upp 11 kg sedan v 8. Men jag lovar, jag kommer gå benen av mig när bebben väl är ute! Som tur är, är inte hela jag rund, klart man har lite mjuk på delar av kroppen, men man ser ju iaf att jag är gravid, magen pekar rakt ut! :)

Promenaden genom kungsholmen till tunnelbanan var härligt höstig. Som Titti på Rix morron zoo säger, vilken krispig morgon! Solen strålade genom gatorna och det luktade så där friskt och nästan fuktigt..

Men nu är kl 10 över 4 och jag är trött! Ska ta mig hemmåt nu så vi kommer i väg till sollentuna i lagom tid. Sedan hem och natta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ÄR okey att gå upp i vikt när man har en liten bebbe innanför"skalet". Hur skulle det annars se ut:/
Spänningen stiger - hjärtljuden pickar o det bupplar o har sig...
Hur var det nu med alla dessa hjärtslag - pojkar - svaga låga - flickor, höga, ivirga, pigga./ eller???
150? Hmmmm...kanske en liten kille - myyyys!:))

Vi ses på fredag!
Å vad jag lääängtar!!!
P&K
Mormois

Sara sa...

Ja, hur var det med hjärtslagen? fast kan man säga så mkt utifrån det egentligen. Hur stor % stämmer egentligen? *Nyfiken*