måndag 1 november 2010

3 dagar kvar..

Jobbar min sista vecka nu och det känns väldigt bra. Jag är numer helt färdig och orkar inte med mycket. Haft huvudvärk i 2 veckor och sover väldigt dåligt. Ska gå och få massage på ons iaf, det ska bli skönt!

Var hemma sista resan i helgen. Hälsade på mormor och åt söndagsstek hos mor och far. Mysigt. Men sisådär bekvämt att åka bil. Får nästan panik, känns som om jag får ont överallt och det är svårt att andas. Denna gång trycker det på mycket mer och jag har jobbigt med andningen.

På ons morgon ska jag på extra besök hos BM, då jag haft så mycket huvudvärk så bör det kollas upp, med blodtryck, kissticka etc. Skönt ändå.

Har suttit i kväll och räknat dagar, kollat med utbetalningar etc. Mycket att tänka på nu. Det blir så dumt med glapp när man slutar jobba och ska ta ut fld dagar. Men jag tror vi fick till det så det ska bli bra iaf. Känns konstigt att tänka att jag inte ska jobba mer efter torsdag.

Vi planerat 3 årskalas, presenter etc. Ska köpa inbjudningskort imorn och skicka ut. Sedan blir det väl till att baka nästa vecka. I helgen måste vi upp på vinden och leta efter bebisprylar. se vad som finns och vad som måste införskaffas. Mycket att fundera på nu..

Bebisen är nu i v 36, c:a 34 cm från huvud till stjärt och omkring 48 cm från topp till tå och väger runt 2.7 kg. Alla inre organ är färdigbildade. Barnet gör sig färdigt att födas när som helst
Underhudsfettet tilltar snabbt i mängd, kinderna är runda och det skrynkliga utseendet är försvunnet.

2 kommentarer:

Mam sa...

Nu går det fort o skönt för dig att få vara hemma o dona inför den nya lilla familjemedelemmens ankomst;) Lugnt o fint mysa m Isa utan att stressa till arbetet varje dag. Kommer bli sååå bra o mormor längtar sååå för att se vad det är som döljer sig därinne... ;))

P&K Mormor/mamma

Camilla sa...

Åh va skönt att du snart får ta det lugnt ladda lite inför tvåbarnslivet! Hoppas det gick bra hos BM och ta hand om dig! Kram