lördag 20 november 2010

Sjuklingar

Isabel har ju varit sjuk hela veckan och när hon nu äntligen är frisk, och kalaset skulle bli, och jag trodde att jag äntligen skulle få lite vila. Då sjuknar pappa Jocke. Vaknar med magont och springer på toa. INTE KUL!!! Jag har varit grymt nojig på denna dumma magsjuka som härjar. Så får vi den innanför dörren. Nu gäller det att jag och Isabel håller oss ifrån det där.

Varför kan vi inte bara få vara friska och ta det lugnt. Vi har nog med att vara höggravida, fylla 3 år och planera jul. Jag orkar inte mer. Min hjärna har gått på högvarv den här veckan, så inatt låg jag vaken i flera timmar. En aning groggy idag :(. Nu blir det avkoppling hela helgen och kurera.

12 dagar kvar till BF. Var hos BM förra fredagen och allt såg bra ut. Väldigt låga hjärtljud.. Kan det vara en kille där inne må tro?! Jag har inte gått upp ett kilo sedan v 33. Vilket känns jätte skönt. Jag hade en snabb viktuppgång i början av denna graviditet, fram till v 29. Sedan planade det av. Nu känner jag mig inte lika grotesk, utan magen har kommit ikapp kroppen och den känns mer proportionell.

Min prover för sköldkörteln såg bra ut, så det verkar som om jag ligger på rätt dos. Vi får se om jag kan sluta äta dem efter graviditeten eller om jag måste fortsätta.

3 kommentarer:

mormor sa...

Hej där!
Jag var tvungen att gå in o läsa vad som hände en kall november dag 2007. Värkar i flera dagar o en kämpande blivande mamma o pappa. Efter många långa timmar kom allas vår älskade Isabel till världen. Jag minns känslan o den glädje som kom över mig/oss. Glädjetårar av lycka för er skull o för vår att vi blivit mormor o morfar.
Nu när Isabel snart är 3 år, ska det lilla nya syskonet, som Isa säger, komma o vi längtar ja, o hoppas att allt ska gå bra o att du slipper lida o kämpa lika länge.
Håller alla tummar att du snart får bli fri fr den lilla krabaten i magen o att den kommer ut så ni får mysa o gosa med den lill* ;))

Vi ses på lördag, på Isas 3 årsdag!

Bamsekramar fr en längtande mormor

Lite smått å gott sa...

tack mamma :) puss

mam/mormor sa...

Längtar så man kan bli galen..... Puss