onsdag 10 november 2010

Hemma vecka

Nu är det färdigjobbat! Sen i fredags har jag varit ledig och det är så skönt! Jag fokuserar på mig, bebeisen, min familj och mitt hem. Underbart! Det blir ju tyvärr inte mycket sömn nattetid så då är det skönt att få ta dagen som den kommer. Huvudet snurrar och kroppen känns otymplig, finns inga bra sätt att sitta eller ligga på. Kisspauser natten igenom. Sedan har vi vår stora tjej som krånglar en del nattetid fortfarande..

Helt galet att det bara är 3 veckor kvar! Jag längtar samtidigt som jag börjar få lite ångest inför förlossning.. Gah! Hur kommer det bli? Att inte veta eller kunna planera är säkert en del i denna ångest. Ena dagen känner jag mig stressad och vill förbereda allt, andra dagen påminner jag mig om att det kan vara flera veckor kvar. Jag har ju ingen aning om när det sätter igång.

Verkstaden är bokad till nästa vecka, då ska krockkudden fram monteras bort. Kläder från vinden är nerhämtade och sorterade och tvättmaskinen går varm. Sen är det mesta på plats. Skulle vilja hitta en mysig snuttefilt till bebisen.

I v 37 är bebisens medellängd 49 cm och väger i snitt 3000 g. Så den är färdigbakad och redo inför nya livet utanför magen redan. Det känns så skönt att räknas som fullgången, i fall att.. Dock är det bra trångt i magen och som sagt finns inga sköna sätt att vare sig gå, stå, sitta eller ligga. Jag känner mig som en val!

Saker som jag funderar på att ta tag i idag:
Baka mini cupcakes (Isabel ska ha kalas den 20e)
Måla fågelbordet
Tvätta..
Leta efter bröstpump, babywatcher etc (vart hamnade sånt efter flytt??)
Ta en promenad (i sakta mak..)
Sortare våra lådor med mössor, vantar, halsdukar (är en enda röra!!)
Rensa skafferi

Hmm ja det finns en del att pyssla med här hemma.. Men en sak i taget. Får prioritera. I eftermiddag kommer Isabel hem med Olivia, hennes mamma Jenny och lilla Ellen. Då ska vi fika och leka lite.

Senaste fotot på mig och stora magen:

4 kommentarer:

Camilla sa...

Åh va find du är! Tjejmage eller hur??? Kram och njut av dina egodagar!

Lite smått å gott sa...

Tack :) Ja du jag vet inte. Alla säger olika. Jag har själv ändrat mig mellan kille och tjej hela graviditeten. :)

Anonym sa...

Vad fin du är! Det låter som du har det skönt hemma och det är ju bara att passa på att njuta :-) Innan Signe föddes vaknade Alma en del om nätterna och kom alltid in till oss. Direkt när Signe kommit så slutade hon med det och sover fortfarande hela nätterna i sin säng (de allra flesta iaf), så ibland går det som man oroar sig för väldigt smidigt. Hoppas att det gör det för er med!

Tänkte tipsa om en fin och omtyckt snuttefilt som vi har till Signe, kolla in på elodie details hemsida!

Ta hand om dig & familjen!
Kram Elin

Lite smått å gott sa...

Hej Elin!
Tack :) Känner mig mest otymplig :)
JA det är skönt, men hjärnan har ju svårt att varva ner oxå.. Jag försöker att inte tänka för mycket.

Vi hoppas det blir så för Isabel med. HAr försökt tända lampan utanför så hon ska våga gå själv, men vill inte. Hon ligger och ropar i sin säng. Även om det är pappa som hämtar henne så vakna jag ju varje gång. Men hoppas hon blir den där "stora flickan" som hon själv säger när hon blir storsyster :)

Åh, måste kolla den snuttefilten. Att det ska vara så svårt att hitta då?? Polarns är lite väl dyra..
Ta hand om er!
kram