lördag 23 oktober 2010

v 35

Nu är jag i vecka 35 och igår var jag hos BM igen. Hon tyckte ju att kurvan började plana av så vi skulle ses nu igen och mäta magen. 31 cm var måttet och det ser bra ut. Fin kurva :) Jag ligger under genomsnittskurvan, så frågan är om det är en liten bebis i magen?! :) Fast jag har ju fått höra hela denna graviditet att jag har större mage.. Fast det är klart, den blir ju större fortare 2a gången :)

Blodtrycket var lågt och bra som jag haft hela tiden. Vi kände på huvudet som låg neråt och ruckbart. Bebisen verkar ha hittat en skön plats, ligger med ryggen åt vänster, rumpan uppåt och benen på höger sida av magen. Mycket sparkar långt ut nu. Hjärtljuden oxå bra, lite lägre nu.. Börjar tro att det är en liten kille den här gången :)

Det är 2 veckor kvar att jobba. Det känns skönt! Idag är jag dock så paj att jag inte förstår hur jag ska orka jobba en dag till. Väldigt tråkigt att man är så slut när helgen kommer. Jag går runt som i en dimma. Magen krånglar och huvudet känns tungt. Men som sagt, snart får jag vila och ta hand om mig på heltid. Kanske har mer ork för Isabel då oxå, vilket jag längtar efter!

1 kommentar:

Mam sa...

ojojoj... nu går det fort.
Vad spännande det är o vi väntar såååå på att få se det lilla "nya syskonet" till Isa... Vad månne det bliva???

Kram fr en mycket förkyld mormor/mam :(