onsdag 17 november 2010

Tjock, trött och gråtmild

Det har varit några tuffa dagar här hemma sedan i söndags. Isabel sjuknade med hög feber och var riktigt risig. 40,8. Huvudvärk och kräktes pga den höga febern. 2 ggr. Hon påverkas så mycket mer nu när hon är så stor än när hon var mindre. Man blir så orolig. Och så tar det så grymt lång tid innan ipren sätter igång sin verkan.

Idag är hon bättre, men tyvärr inte feberfri. Dock vaknade vi i natt av att hon grät och hade så ont i snippan igen, mask tänkte jag direkt. Och ja då efter lyssnade med ficklampa och lite letande så hittade vi en liten rackare. Stackare. Det lugnade iaf ner sig när vi fick bort den. Men det blev ännu en sömnlös natt för mig.

Det är ganska härligt att ha henne hemma och umgås med henne nu innan bebben kommer. Dock hinner jag inte vila och ta hand om mig själv som jag hade tänkt. Mycket fokus på henne hela tiden såklart. Och när man inte får sova på nätterna blir jag ganska trasig.

Idag känner jag mig väldigt gråtmild. Minsta sak gör att tårarna kommer i ögonen. Satt och sjung en fin låt på radion och rätt var det är sitter jag och gråter. Man märker verkligen hur sömnen påverkar en nu och sedan är väl kroppen HÖG på hormoner nu!

Jag känner mig annars fullständigt sprickfärdig. Det är trångt och det trycker överallt i magen, revbenen och ljumskarna. Magen krånglar så det står härliga till och det är inte skönt i denna trånga mage!

Nu ska vi klä på oss och åka till dr. Isabel har fått ont i tån och det ser ut som en infektion eller liknande, så vi måste kolla upp det. Ja det var ju bara 3e saken med min lilla älskling den här veckan :)

Vi hoppas på en frisk tjej som får ha sitt första 3-årskalas på lördag!!!

Inga kommentarer: