fredag 21 maj 2010

Kateterfri!

Nu har jag har varit hos läkaren. Fick första träffa distriktsköterska som tog bort katetern. Sedan var det bara att dricka massor och försöka kissa. Jag var väldigt orolig och spänd för hur det skulle vara att ta bort den och om jag kunde kissa. Det kunde jag! :) 2 gånger innan jag fick träffa läkaren.

Hon tyckte jag skulle vara lugn, var säker på att det bara var graviditeten, livmodern som trycker på och kanske bara något som hände en gång och inte igen. Har även läst om fler gravida kvinnor med samma problem. Svårt att kissa och tom inte kunnat alls på natten, precis som för mig. Det känns skönt att läsa om sånt, att fler har samma problem. Då är det säkert bara livmodern som trycker på.

Jag ska ringa gyn och boka en tid för en ordentlig gyn undersökning, sedan ska jag på ultraljud nästa vecka och visa dem papprena och berätta. Så de tittar ordentligt. Så få vi se. Har även skickat urin prov på odling. Sista momentet, om det över huvudtaget behövs, är att kontakta en urolog och kolla urinblåsa och urinvägar. Men Dr tyckte inte jag skulle oroa mig, bara mer stress för mig och dåligt i min situation.

Nu ska jag vila och försöka njuta av sommarvärmen. Hoppas att jag kan kissa i fortsättningen :)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till graviditeten! :-)

mam sa...

Lilla gumman - allt ser ut att lösa sig o skönt är väl det! Tänk vad en graviditet kan ställa till det - hade ingen aning... men nu hoppas vi att allt är på G o inga mer problem tillstöter. Lillasnuttan somnade till slut runt 20.30 - i "sin säng" 1:a gången, efter att ha geomsgått allt - leksaker bilar puttat in lilla kaninen i bilen o den gick med rasande fart över till G&K - lite bökigt, men det gick - Myste o sjöng, m mormor o morfar på altan medan vi åt grillat o hon smakade o det var "jättegott"!! Sen bar det iväg in till sängen o vi läste Låna Pulvret, för 100:ade gången. men, men vad gör det..;)
Somnade sött.
Nu får vi se hur natten blir o om hon vaknar o ropar efter mormor o morfar.. ingen vet;)
Sov gott så hörs vi i morgon! passa på o njut - gör något mysigt tillsammans.

P&K mam

Lite smått å gott sa...

Jenny: Tack :)
Mamma: ja mys.. vi saknar vår tjej. Ses imorn. puss

Lite smått å gott sa...

Jenny: Tack :)
Mamma: ja mys.. vi saknar vår tjej. Ses imorn. puss