torsdag 20 maj 2010

Inte så kaxig

Först och främst vill jag tala om för er som inte vet att Isabel ska bli storasyster :) Den 4 dec är lilla knodden beräknad. Vi får se om ultraljudet ändrar datumet. Vi tycker tydligen om att få barn på senas hösten/vintern. :) Kanske kommer bebisen tidigare och dimper ner på sin systers födelsedag (27 nov) eller så kommer den senare och blir nästan ett julbarn. (hoppas inte) Vi är jätteglada för det här och har bara längtat till att veckorna ska gå snabbare, så jag äntligen kan börja må bättre och bli lite piggare.

Men idag känner jag mig ganska låg. Och orolig. Och ledsen. Inte särskilt stor.

Vaknade natten till igår och kunde inte kissa. Magen värkte, urinblåsan full och det började svida. Men inget hände. Timmarna gick och det blev bara värre. Tillslut fick jag åka in till akuten på Huddinge och bli tappad. Nästan 1 liter i blåsan. Inte undra på att det gjorde ont. Då kommer nästa fråga, varför blev det så här? Att kissa är ju bara något som ska fungera, inget att oroa sig över.

Jag fick åka hem med en kateter och ska ha den tills imorn (fre). Då ska vårdcentralen ta bort den, se om allt fungerar och så träffa läkare för utredning. Det känns inte alls kul. Varför blev det så här? Vad beror det på? Är det något som är fel i mig? Och hur påverkar det bebisen i magen? Många tankar, funderingar och oro.

Jag ska försöka koppla av idag och vänta in min läkartid imorn.

14 kommentarer:

Camilla sa...

Grattis! Jag förstår oron men håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Hoppas läkarna kan hitta vad som är fel, tills dess hoppas jag att du är sjukskriven och tar det lugnt! Hälsan och familjen är viktigare än allt annat även om vi alla behöver kunna betala räkningar..KRAM

Lite smått å gott sa...

Tack! Jag hoppas verkligen det! Jag är hemma den här veckan iaf. Vi får se hur allt går imorn. Hur mår ni? Hur är det med Ida? Ville ju fortsätta läsa din blogg, men kom inte in.. kram!

Tilda sa...

Grattis vännen!!! Gissade att så var läget då du skrev om "Nya Tag" här i bloggen så jag hade rätt, hihi. =) vad roligt! Grattis igen!

Men jättetråkigt med det som hänt, hoppas verkligen allt visar bra i morgon när du ska till VC och träffa doktorn. Styrkekramar till er och hälsa familjen!!! KRAM

Anonym sa...

Grattis!!!! Jag kände på mig att det var så. Vad roligt!!
Men tråkigt att du inte mår bra. Det är säkert inget allvarligt och snart är du pigg och glad igen. Stor kram Sara T

Lite smått å gott sa...

Tack! Ja det känns jätteroligt! Men det här problemet känns mindre roligt :( Jag hopas verkligen det var en egenångsförteelse och att allt är som det ska. kramar till er

Camilla sa...

Btw, Har dom uteslutit urinvägsinfektion? Nu har jag skickat inbjudan till din bredbandsadress, självklart får du fortsätta läsa. Kram och krya på dig!

elin sa...

Stort grattis till graviditeten, hela familjen! :)
Krya på dig!

Kram Elin

lector sa...

Förstod att det var en bäbis på G. Håller tummar och tår att allt går bra för er. Hoppas det inte är något allvarligt med det du beskriver. Lycka till med allt!

Lite smått å gott sa...

Tack alla för gratulationer och lyckönskningar. Vi hoppas att det inte är nåt och att allt går bra :)

Mam sa...

Hoppas allt går bra i morgon. Du såg pigg ut tyckte jag när vi sågs en stund i "tamburn";) Jättemysigt att hämta lilla solstrålen på dagis o se hur hon springer emot mig o ropar mormor!! Se var det svåda må jag säga - berättade om Alvin som kom till dagis o att de fikat m saft o kaka .. alla barnen vad de hette o gjorde, gå i trappan det är roligt! o hittade en ny favvocykel - röd;) Funderingarna var många över varför inga tussilago fanns nu, det är "bara" maskrosor... o ja, det kommer nya när jag är 3, å så åkte 3 små fingrar upp i luften... Gu´vad hon är härlig den lilla damen. Min favvo;))

Kram o krya på dig gumman
Mamma

hanna sa...

Haha, stort grattis till er alla tre (och till den nya som får en finfin familj)! Vad roligt! Tänk att jag också hade det på känn. Konstigt det där.

Och du ska se att det löser sig med kisseriet! Stor kram!

Lite smått å gott sa...

Hanna: ha ha tack! Många som kände det på sig :) Har inte brosan skvallrat? :)

Ja nu verkar allt ok, så nu hoppas ja att jag kan kissa resten av tiden :) kram

hanna sa...

Nepp, inget skvaller från Tuna faktiskt. Dålig stil ;)

Anonym sa...

Grattis, förstår att det var ett tag sedan du skrev detta men bättre sent än aldrig...GRATTIS!!!
Hoppas att allt annat är bra med er. Många kramar Emma och Magnus Freiman