söndag 1 mars 2009

Hemma söndag 2

Idag mår vi bättre här hemma. Isabel är frisk och jag är på benen. Något svag och skakig har jag varit men känner mig lite starkare nu på kvällen.

Läskigt att känna hur det kryper i benen och fått kramper i vaderna, på grund av att man har vätskebrist i kroppen och inte ätit på flera dagar.

Ställde mig och kokade kyckling för första gången i mitt liv igår. Kokade kycklingfilé med morötter, salt och vitpepperkorn. Serverade med jasminris och buljongen från kycklingen. Gott faktiskt! Idag har jag kokat kött, kalv, med mortötter, salt och vitpeppar. Fick koka i 2,5 tim. Snacka om mört nu! Mums. Och buljongen var mumsig! Ja detta blir min diet i några dagar, här ska inte fås några återfall igen!

Var ute en liten stund på dagen och andades lite skön luft i solen. Det var nice, men orkade ingen längre stund. Första gången ute på en vecka!

Imorn blir jag hemma, men ska jobba lite här på datorn iaf. Ligger lite efter på jobbet.. typ en vecka :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni är friska igen!!
Vi ses på fredag... det ska bli så trevligt att få rå om er igen.

kram Svärmor

Lite smått å gott sa...

Ja just ja det gör vi ju. Ska bli skönt att åka till Ockle. kram