tisdag 23 december 2008

Julstugan

Skriver ett inlägg så här dagen innan. Isabel sover som en stock och vi har just avnjutit första biten av skinkan, köttbullarna och sillen. Gott.

Svärfar och Jocke klädde granen medan jag smälte choklad. Sedan bakades det knäck, mörkchoklad med flingor, och nougatgodis. Det var trångt, varmt och mysigt i köket, precis som det ska vara dagen innan jul.

Den enda önskan jag har just nu, är att snön ska falla. Men jag tror inte vi får någon, så jag får vara nöjd med solsken och minusgrader. Sov gott alla där ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sov gott min älskling. Ja,skinkan är klar - tog "hela dagen" i ugnen innan den blev klar. Julen känns närmare(utan snö...) - men saknaden av att ha hela familjen samlad finns... men jag vet ni kommer snart.
Ha en riktigt GOD JUL o mys med fam i Ox - Hälsa!!
Vi ses som ett par dagar - DÅ ska vi mysa!!!! Längtar...

Puss mamma