söndag 21 december 2008

Brandvarnare är bra!

Igår satte Jocke upp en brandvarnare, efter drygt 2 år i den här lägenheten. Jag vet, vi är inte tidiga. Men bättre sent än aldrig. Och det visade sig vara en bra idé. Efter frukosten idag hade vi en smärre eldsvåda här hemma. Mossan kring blockljusen tog eld. Lågorn flammade upp och det spred sig snabbt. Som tur tittade jag mot bordet i samma sekund och var snabbt på fötter. Vi försökte släcka med stort lock, men utvägen blev slasken. Det luktade inte mumma i lägenheten kan jag säga.

Summan av kardemumma, brandvarnare är bra att ha! Speciellt kring jul :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm kolla en extra gång innan ni lämnar Krillar för julfiranden i Ox o Tuna... Tack å lov för brandvarnare - men tjöt den något??? För många år sedan när vår TV brann(kommer du ihåg?) Då blev hela huset inrökt, men inte pep den där brandvarnaren inte..:( DET var mycket underligt tyckte vi.

Skönt att allt gick bra med er lilla insident idag iaf.

Kram på er och vi längtar sååååååååååå tills ni kommer!
Juligt välkomna!
Kram Mormis

Anonym sa...

Läskigt med branden, vilken tur att du var i närheten.
Till skillnad mot Linn, så är jag inte julig av mig. Efter att i 16 år ha stressat som en galning för att få ihop mat, godsaker och klappar, så åker vi till Gran Canaria på julaftonsmorgonen. Det ska bli sååå skönt!
Kramar från Ingvor

Lite smått å gott sa...

Hej Ingvor! Vad kul att ni ska resa bort. Fast jag skulle hellre åka efter jul :) Men om några år, när jag självt hållt i allt känner jag kanske som du :) Ha en härlig resa. Krama alla!