onsdag 17 december 2008

Förbluffande!

Helt otroligt vad Isabel lär sig saker nu. Det går i rasande fart! Varje dag när jag kommer hem är det nya kunskaper. Som pappa Jocke säger, "hon är som en svamp".

Hennes senaste färdigheter är låta som en ko, gris, anka och häst. Prutta med munnen när man säger bill. Säga katt, docka, tack (låter liknande:) Vet vad fler kroppsdelar är, armar, fot, näsa mm. Kan klä på och av sig själv.. nja tröja iaf, älskar dragkedjor!

Vår skrutta. Helt underbar tid som jag suger i mig allt vad jag kan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad jag längtar till jul, ännumera, när jag läser vårt lilla charmtrolls framsteg - vill se vill höra...:)Skynda er kom!
Vår lilla skrutt-tjej har blivit så stor och det händer saker hela tiden. Pussunge!!!
Inte många dagar kvar... ses!
Godnatt o sov gott!
Bamsekarmar till er
mormor

snakkies sa...

Hej,

Ja visst är det galet vad de lär sig nu! Samma med Alexadner. Pratar mer och mer och kan sätta ihop händerna och säga Kap, som thailändarna gör (de säger iof sawadee kap, men ändå)Kul att uppdatera sig om hur ni har det.

Undrar om Isa och Alexander känner igen varandra när vi kommer hem? De är ju nästa som två nya personer då så mycket som de har utvecklats under de månader som då har gått.

God Jul på er!

Lite smått å gott sa...

Hej!
Ja det är galet, de är ju som små svampar! ha ha Isa kan ju typ det Alex kunde innan ni for. Hon ligger någon månad efter honom :) Håller på att få 2 tänder i överkäken nu. Alexander har väl typ 10 :)

Ja man undrar ju hur långt minne de har. OM de kommer ihåg varandra efter de här månaderna. Det kanske kommer tillbaka. Ska bli kul att se deras reaktion.

Isa och jag var ute och lekte nyss. Hon gick hela vägen från parken i fredhäll till tunneln. Ville skjuta på vagnen :) de är för roliga!

Hoppas ni har det bra där nere. Här saknas iaf. Ha en underbar jul och stor kram till er alla 3 från oss!