söndag 21 december 2008

Dagisdjungeln

Vi har försökt att få lite koll på om det finns någon dagisplats till Isabel. Tanken är att hon ska skolas in under februari månad. I kommunen är det proppfullt. Jocke ringde för att kolla läget. Det var inga positiva nyheter precis. Det är proppfullt på kungsholmen, och garantin gäller i den kommun man bor, inte i sin stadsdel. Så hon pratade om att fylla ut med platser i Skarpnäck!! Herregud, det funkar ju inte. Jag blev något stressad och började ringa runt.

Samma dag fick jag höra från Lena att hon fått erbjudande om en plats på föräldrarkoperativet Kattungen i Fredhäll. Dit jag inte sökt på grund okunnig vad föräldrarkooperativ innebär och tron om att det innebär en massa jobb för oss. Men jag skrev in mig på kö direkt! Hellre ett föräldrarkooperativ i Fredhäll än ett kommunalt i Skarpnäck! Så nu ska vi på möte där nästa vecka, så får vi se vad detta innebär.

Vi väntar även svar från nyöppnade Jensen förskola här på lidnersplan. De ska eventuellt ha platser kvar. Så det är bara att ha is i magen och vänta och se. Ingen idé tydligen att vara ute i god tid och försöka planera. Suck. Vi hoppas på det bästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna att allt löser sig!
Kram mam