måndag 13 oktober 2008

Virus

Sedan förra helgen har jag haft ont i halsen. I svalget. Inte som vanligt halsont utan en konstig känsla, brännan, sandpapper, som sår i halsen. Jag blev inte sämre eller förkyld. Sen i torsdags började jag få ont på tungan.. det frätte på den vad jag än åt. I fredags stod jag nästan inte ut.

Sjukvårdsrådgivningen trodde på svampinfektion på tunga och svalg. Men sedan under lördagen blommade det upp blåsor på tungan, då visste jag att det var ett virus.
För ett 1,5 år sedan hade jag halsmandlarna fulla av blåsor. Kunde knappt svälja på 1 vecka, det var outhärdligt! Doktorn sa åt mig att äta alvedon och ipren och läsa en bra bok. Jo tack du. Gurglade då även bedövningsgel. Måste säga att den här gången är det bättre. Fast det gör jäkligt ont på tungan. Nu är svalget mycket bättre. Men jag förstår varför jag drabbats av det, så sliten och stressad jag varit på sistone. Nu är det att försöka kurera hemma med gurgel, tabletter etc.

Tyvärr så har Isabel blivit förkyld igen. Stackare. Bara 2 veckor sedan hon blev frisk. Men jag tror på tänder. Hon dreglar så. Snuvar massor och hostade i natt. Gumman. Det tråkiga är att vi inte kan leka med några barn nu, min sista lediga vecka..

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars er! Hoppas ni blir bättre snart! Tycker att det var riktigt tråkigt att vi missade er i Söndags, hade varit supertrevligt att ses! Vi var i Uppsala...
Hör av er nästa gång ni är på väg ner så ska vi se till att vara hemma! :O) Hoppas du inte har rätt när det gäller "do date", vill INTE gå över tiden igen! ;o)

Krya på er! //Elin