fredag 10 oktober 2008

Bajsunge!

ha ha jag har precis varit och bytt värsta stankblöjan någonsin. FY! Jag tyckte jag hörde något inne i sovrummet (hon sov sedan kl 20) när jag kom in låg hon och kröp runt på vår säng (sover där numer..) och kollade upp på mig. Det luktade bajs i hela rummet! ...! Sen när brukar hon vakna och vara bajsnödig?! ha ha fattar noll.

Annars har hon lagt till sig med ny min och nytt ljud idag. På en gång när hon vaknade i morse formade hon munnen som putmun och utstöter läten som ohh, ooohhh.. och så höjer hon på ögonbrynen och blinkar sakta, så där sluter ögonlocken medvetet. Vilken busunge! Vad får de allt ifrån? Från ena dagen till den andra..

När vi åt middag ikväll, jag och Jocke, satt hon och käkade gurka (nya favoriten:) och rätt var det är så sätter hon upp händerna i vädret, handflaterna uppåt, som gesten "borta". (jag gör så ibland till henne) Och så lät hon så roligt, och gjorde så med händerna hela tiden. Såg så medveten ut. Vi skrattade så vi tjöt!! Gurkan var slut.. men Jocke hittade en bak i nacken på henne, där hon hade klistrat fast den ha ha ha.. Vad roligt det är med de små ibland!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja den där minen känner jag igen - fr i torsdagsmorse, när jag sov hos er o fick en liten fröken till mig i soffan kl 06.00 - då satt hon o plutade med munnen o "ooade" precis som om hon ville vissla....(lite tidigt för det är det väl...)Men kul!
Nu händer det grejer:)) barn gör inte som man säger de gör som man gör...visst!?
Jättekul att läsa din fina berättelse om hur hon gestikulerar o visar med händerna o "gurkan" bak i nacken - DEN var bra...hihihihi:))

P&K mormor