tisdag 21 oktober 2008

Jobbdags

Imorn är det dags. Då startar mitt nya liv, mitt jobbliv. Fast bara på halvfart. Jag ska jobba ons, tors och fre den här vecka. Detsamma nästa vecka.

Det känns spännnade. Som om jag ska göra något nytt, för första gången. Känner lite vemod för att min tid hemma med vår skrutta är slut. Nu kommer jag inte spendera så här mycket tid med henne någonsin. Sorgligt. Ändå längtar jag efter en vardag. Min vardag. Tror inte jag är anpassad för det här hemmalivet. Jag minns mitt inlägg i början, min oro över hur detta år skulle gå hemma. Med facit i hand kan jag ju säga att det har gått bra! :) he he Jag lämnar över stafettpinnen till Isabels far. Nu blir det han som får stå för påklädning, lunchmatning, torka kladd, sovlurar och allt där emellan. Det ska bli kul att se vad han tycker om hemmalivet.

Längtar även tills Isabel börjar på dagis. När vi får en vardag tillsammans hela familjen. Det blir nog mycket slit, men kul oxå. Jag tror Isabel kommer älska dagis! Hon kommer gå runt och pussa på alla :) ha ha ha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med jobbet gumman!
Ja lite vemodigt känns det allt - att den dyrbara, härliga tiden med att få umgås med sitt barn, se dess utveckling som är så värdefull men fr.o.m i morgon ett minne blott...:/
(men det kommer fler nya värdefulla stunder...:))
Kram mam

Anonym sa...

Lycka till på jobbet!!

Kram Svärmor