tisdag 7 oktober 2008

Trots

Vår lilla tjej har blivit ett monster! :) 10 månadersåldern är inge kul. Hon gör allt som man inte får, lyssnar inte ett skvatt på mamma och pappa. Spelar ingen roll hur många gånger vi säger nej, eller blir arga.. hon struntar fullständigt i oss. Tittar på oss, nästan trotsigt och kryper fram och gör precis det vi sagt nej till. Gång på gång. Busunge!!

Sedan har hon hittat rösten. Sjunger, pratar och skriker så högt det går, så ofta det går. Ni kan tro att det var kul att äta lunch på R.o.o.m idag?! Nehe. Vad gör man? Jag får börja med öronproppar! Och vräkta från lgh kommer vi säkert bli!

Sömnen påverkas oxå av denna fas. Sover oroligt, drömmer, vaknar ofta.. Så sedan några nätter tillbaka sover hon mellan oss. Det hjälper lite, men av 160 cm upptar hon ca 70 cm själv, (hennes längd?!) sovandes på tvären. Jocke och jag får alltså ca 45 cm var att sova på. Hmm..

Måste erkänna att det känns lite skönt att börja jobba om 2 veckor. Lämna den här lilla galningen åt pappa :) he he

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis dina känslor! Att börja jobba igen efter mammaledigheten med Birk var som att gå på semester! Så skönt att få koppla bort "passa barn sinnet" en stund. Samtidigt fårstår jag lika väl det du beskriver ovanför, underbart! Barn får en verkligen att känna att man lever, man slits mellan hysteri och euforisk lycka hela tiden. :o)
Ta hand om er! //Elin

Lite smått å gott sa...

Ja Elin exakt så känns det. Underbart och skitjobbigt, varannan minut :) Så skönt att höra från andra att det är fler som känner så.. man tror ju ibland att man är knäpp. Jag tror inte jag skulle ha överlevt om jag visste att jag skulle vara hemma ett halvår till :) Hoppas allt går bra med lillen i maggen! Krsm

Anonym sa...

Hej och va trevligt för er med lite trots... det är alltid lika skoj oavsett ålder...och jag kan säga att det va super skönt att börja jobba efter linnea men UUNderbart skönt att få vara mammaledig igen med nr 2... som jag förstått ska ni ha en liten till... GRATTIS!!jag följer din blogg.. jocke bloggar ju aldrig!! ( jocke och jag gick i samma klass åk 4-9) ni har en underbart söt liten tjej.... ta hand om er!! kramar

Lite smått å gott sa...

hehe, nej ingen mer bebis på gång just nu. Roligt att du följer min blogg. Nyfiken.. vad skrev jag som fick dig att tro det?! :)