lördag 6 september 2008

Sorg

I onsdags kväll gick min kompis J's mamma bort. Det är ofattbart, att förlora sin mamma. Varje gång jag tänker på det kommer tårar. Det går inte att föreställa sig hur man själv skulle må. Hon har haft lungcancer sedan juni 07 (fick veta det då) och gått på behandling. I våras tog de bort all medicinering, och det gick mycket fort på slutet.

Det sorgligaste är nog att J's mamma aldrig får träffa den man J en dag kommer leva med, aldrig träffa J's barn som hon förhoppningsvis kommer få. Alla frågor J kommer vilja ställa till henne.. Det gör ont när jag tänker på det. Varför finnas denna sjukdom?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag håller med, varför finns denna sjukdom! Jag är väldigt glad att de har kommit så lång som de gjort i sin forskning och de är snabba och duktiga på sjukhusen att ta tag i denna "jävliga" sjukdom så fort. Mina tankar finns hos J också. Många karamar M

Camilla sa...

Usch vad livet är orättvist ibland, jag hoppas dock att dom fick ett fint avslut om man nu kan säga så. Mångar kramar till dig och din vän. Efter min väns far gick bort vet jag att hon uppskattade att vi hörde av oss ofta och att vi nu 2 år senare fortfarande frågar henne hur det känns och hur hon mår.