lördag 6 september 2008

Regnig lördag

Idag regnar det.. mycket! Inte kul. Men annars har vi en ganska bra dag än så länge. Jocke är på kurs med jobbet. Stack igår vid 7 och kommer hem i em. Eftersom Isabel sovit riktgtt dåligt denna vecka, så kände jag mig som ett vrak igår och tänkte, det här pallar jag inte!! Så jag drog hit, till Oxelösund. Åt god middag med mina svärföräldrar och myste tillsammans allihop. Första gången ajg åker hit utan min prins, men det har känts riktigt bra! Sov gott gjorde jag oxå i gästrummet, ända till kl 8.30. :)

Nu ska vi köra hem och ta hand om vår förkylda pappa hemma :) Istället för att gå på en inplerad kräftskiva..

2 kommentarer:

elin sa...

Hej Linn!

Har inte kikat in här på länge men ser att det händer en hel del i era liv just nu...
Isabel har blivit stora tjejen och är lika fantastiskt söt som vanligt!
Hoppas det löser sig med bostad, alltid lite ångestladdat innan man vet hur allt löper ut, men det brukar alltid ordna sig i slutänden. Ang din viktminskning, nu vet jag inte exakt hur din diet ser ut, som kostrådgivare skulle jag vilja att du inte utersluter kolhydrater helt. Det finns något som kallas "Fett brinner i kolhydraternas låga". Vill inte röra till det för dig och tycker att du ska fortsätta med den metod du påbörjat om du trivs med den. Äter du kolhydrater med lågt GI? Tja, ingen bra idé att ge kostråd över en blogg men jag hjälper gärna till om du känner att du kört fast! Du har min mailadress, sen kan vi prata mer när jag är hemma i Sverige igen (20e sep).
Ha det så bra hela familjen tills dess! Kram Elin

Lite smått å gott sa...

Hej Elin!
Vad kul att du tittade in igen :) Ni verkar ha det bra där nere i värmen, lite avis är man allt..

Ja du det där med metod. Jag vill ju äta så det är lätt att leva med det. Jag klarar inte för mycket fibrer för magen heller. Men vi försöker äta så lite kolhydrater som möjligt, och långsamma kolhydrater, tex råris. Enligt Jocke så är det kolhydrater i nästan allt, grönsaker etc. Jag har tagit bort bröd tex. Men vi kan ju höras över mailen kanske, så får jag lite råd :) Inte länge tills ni kommer hem, vore skoj att ses nåt. hälsa fam. kram