onsdag 24 september 2008

Mycket tankar

Vi har varit och kikat på lägenheter.. Kanske dumt på ett sätt, eftersom vi ska sälja först har vi sagt och vi har visning på söndag.. men vi tycker vi lär oss hela tiden om planlösningar, områden etc. Sedan har våra hjärtan valt. Sundbyberg. Där vill vi bo. En liten egen stad. Inte långt att köpa mat, inte långt till jobb, inte långt till stan, närhet till det mesta :) Och mysigt!

Nu har vi iaf hittat en stor lgh, som behöver massor med jobb. Vilket känns jobbigt, fast samtidigt tycker vi om den och ser det potential den har. Men jag får ju kalla fötter så fort jag börjar förstå att vi kanske ska köpa.. Så jag har legat sömnlös här på morgonkvisten (runt kl 5) och funderat och grubblat. Man måste ju tro på att det kommer bli bra!

Jag har i uppdrag idag att ringa mäklaren och fråga om vi får en extra visning ikväll sedan får vi se helt enkelt. Våra pappor får nog räkna med att jobba lite, det är en hel del som ska fixas.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Det är alltid läskigt att köpa lgh, men lita på er instinkt. Visst kan det vara jobbigt när man måste renovera men sen blir ju allt som ni vill och det är ju skönt. Sundbyberg är mysigt, nära dit vi ska flytta, solna ( tror jag..) Hoppas det känns bra på omvisningen. kram och lycka till

Anonym sa...

Precis, lite på er instinkt. Och det är kul att få sätta sin egen prägel på lägenheten. Renovera är roligt, bara man inte känner att man MÅSTE göra allt på en gång, utan har tid att låta det ta den tid det tar. För annars kan det bli jobbigt. Vi har ju massor jag VILL renovera hemma, men det kommer ta låååång tid. Men såsningom kommer det att växa fram precis så som vi vill ha det... det gäller bara att ha tålamod =)

Lycka till med hur ni än väljer att göra.

Kram Sara

Lite smått å gott sa...

ja tack, jag vet ju att n båda har rätt. Idag känns det bättre.. vi vet ju inte ens om den blir vår.. vi får se, annars letar vi vidare.. :)