söndag 22 april 2012

Pepp inför ny vecka..

Bakisdag nr 2 idag. :) Herregud vad trött jag är. Har hasat mig igenom hela dagen. Regn utanför fönstret och grått grått. Skjutsade Isabel till kalas å sen bestämde jag mig för att ge mig ut, trots väder.

Keps på och musik i öronen. Så blev det en kuperad powerwalk på ca 50 min. Joggade lite i slutet. Försöker känna på lite i slutet när jag är varm. Min önskan är att jag framöver ska kunna ge mig ut och jogga lite å inte bara gå. Tyvärr har jag haft jätteont i min höft tidigare och det blir alltid värre när jag sprungigt. Så sjukgymnasten sa åt mig att träna på andra sätt än just springa.

Därefter blev det lite styrka på vardagsrumsgolvet. Magen, pushups, rumpa-mage och den där tuffa ställningen som är så jobbig där man får sig en körare på balans, mage och rygg. Ja typ hela kroppen... Det kändes riktigt bra att vara igång igen! Nu är det nya tag som gäller denna vecka.

Just nu sitter jag med halvstängde ögon i soffan (20,11!!) och ska bara se en serie på datorn och sen gå och sova. Har redan sovit typ 10 min vid läggning av Isabel.. :)

Peppad och smått nervös inför en ny arbetsvecka imorgon! Ha en trevlig söndagskväll.

Inga kommentarer: