fredag 13 april 2012

Idag är ingen vanlig dag...

Idag är ingen vanlig dag, det är Jokes födelsedag! 35 år gammal! Herregud jag tyckte precis han fyllde 30.


Vi skulle åka till Ekilstuna idag. Planerad klipptid idag. Planerad middag ikväll hos Jockes bror och kalas imorgon med min familj/släkt. Men tyvärr avbokas nu allt. Mamma ringde och har fått magsjuka. Syrran ligger hemma med magsjuka hon oxå. Jag har själv känt mig hängig denna vecka så det är rätt könt ändå att stanna hemma och samla energi tills måndag.

Det är så tråkigt att behöva avboka saker jämt. Blir ju oftast så när man har småbarn som är sjuka. Jocke blev ju jättebesviken såklart som skulle få både middag och kalas i sin ära. Men vi får hitta på något mysigt här hemma :)

Nu kommer vi till den tuffa biten, hur ska vi få ihop allt detta andra helger? Klipptiden verkar vara fixad, min snälla kusin ställer upp och klämmer in mig om 2 v. Middagen med svåger och svägerska ser mörkare ut, då det är mycket planer kommande helger för dem. Å svåraste är att få till en träff med min farmor och mormor. Som jag/vi träffar alldeles för sällan.. Men så här är det. Vi får vara glada att vi ses när vi ses. Det går inte att få ihop allt. Det är sånt man får ta när vi bor i olika städer. Ibland önskar jag att jag bodde i Eskilstuna igen...

Inga kommentarer: