tisdag 24 april 2012

Kost och motion

Hallå där! Trött tisdag här. Hilda vaknade i natt och ville inte somna om.. förrän en flaska välling värmts på.

Ja det här med att få tiden att räcka till och vardagspusslet att gå ihop är en ekvation som ska lösas. Vi har ju fixat en griffeltavla hem där vi skriver in aktiviteter, matlista för veckan etc. Den hjälper oss otroligt!

Igår var det dags igen för en powerwalk och lite styrka på det. Det blir ju tyvärr väldigt sen träning och jag satte inte ner rumpan i soffan förrän kl 21.30. Nyduschad och klar. Jag tycker egentligen att det är lite väl sent då jag är en kvällstrött människa och vill gärna hinna sitta och koppla av lite innan det är dags för sängen.. Men ska man få ihop det så!

Promenaden kändes riktigt bra. Mindre flås i backarna nu. Känner att kroppen börjar vänja sig vid att röra på sig och sakta börjar konditionen komma tillbaka. Jag är ganska elak mot mig själv och tar sikte på de riktigt långa branta backarna :) Skön träning!

Jag gillar verkligen att lägga upp träningen själv. Där jag väljer musiken som gör mig peppad och får igång mig. Jag kan även välja vilken tid jag ska träna. Nackdelen är att det är svårt att få den allsidig. Försöka träna de flesta musklerna. Det skulle även vara kul att träna tillsammans med någon..

Gårdagen bestod av (kost):
- havregrynsgröt med l´krossade linfrön och solroskärnor, mosad banan på. Kokt ägg och en klopp kaffe
- äpple
- hjortfärsbiffar med lite potatis, sås och mycket sallad
- hallon med yoghurt och keso + ett kokt ägg
- äpple
- korvstroganoff, ris, haricoverts och broccoli
- proteindrink med hallon, lite jucie, vatten och jordbuddsprotein (efter träningen)

Inga kommentarer: