tisdag 10 augusti 2010

Slut på ledighet

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Jocke och jag jobbar och Isabel är tillbaks på dagis. HOn är den enda som längtat och verkar tycka att det är kul att vara tillbaks :)

Jag tycker ändå att det känns ok, så här efter 2 dagar så känns det helt ok. Dock känns det som om sommaren inte har kommit än, att jag fortfarande väntar in att få gå på semester. Helt otroligt ändå att man lever upp så för 4 veckor om året. Att hela äns liv planeras efter sin semester och man nästan har nedräkning innan den kommer. Inte undra på att det känns tomt och nästan sorgligt när den är slut och man ska tillbaka till vardagen igen och jobb.

Vi har ju turen dock att få åka på solsemester till Samos i sep, så jag ska inte klaga. Sen kommer ju bebben i vinter..

Isabel har slutat sova på dagen nu, på prov iaf. Det var ganska många dagar på semestern som inte sov och det funkade bra. Nu är de så få barn de här dagarna på dagis och hon är den enda som skulle vila, det ville hon ju inte! Så nu testar vi. Hon har slocknat innan halv 8 båda dagrna, man hinner knappt säga god natt :)

På fredag är jag redan i v 25, det går galet fort! Har bokat tid hos BM på fre och ser fram emot att få höra lite hjärtljud. Tror ju stenhårt på det där :) VI får se.. Hälften på jobbet tror kille och hälften tjej. Jag känner mig väldigt osäker numer.. Dock har mina krämpor har ökat. Puh. Ont i ryggen och tryck över magen, skär som knivar in på revbenen, precis som förra gången. Sedan har jag råkat ut för lite andra otrevligheter som är mer intima.. INTE kul!

Vi funderar på lite namn oxå. Det är svårt tycker jag.. Har ni tips på vad vår bebbe kan heta?!

1 kommentar:

Mam sa...

Estell(Stjärna), Agnes, Ella(lysande) ...Sigrid??
Philip, Nils, August(Herrlig, hög, majestätisk)

Vad vet jag? ;) Kram