fredag 13 augusti 2010

En tjej?!

Var hos BM imorse. Börjar kännas mer och mer att man väntar barn. Nu sätter ju allt igång, hjärnvärden ska kollas, magen ska mätas och hjärtljud ska lyssnas på. Mysigt!

Vi pratade förlossning och jag fick tips om Södertälje sjukhus. Det är ett ganska litet sjukhus, mer intimt. Med en mysig BB avdelning, där man tom får ha sitt första barn med och bo 3 dagar. Jag har funderat ett tag nu på vart jag vill föda. Förra gången födde jag på BB sthlm och jag var super nöjd! Nu bor vi grannar med Huddinge sjukhus, som är ett av de bästa, dock känns det alldeles för stort och sjukhusllikt för mig :)

Magen var 23 cm, normalt. Hjärnvärde lite lågt, måste köpa tabletter.. Suck. Och hjärtljuden låg på snitt 146 slag/min. Blir det en till liten tjej mån tro?! Vi får se om det fortsätter ligga högt.. :)

Inga kommentarer: