fredag 23 maj 2008

Förändringens tider

Isabel har förändras massor, bara på några dagar. Helt plötsligt är hon inne i en ny utvecklingsfas. Bla separationsångest.




















Den här veckan har hon ätit betydligt sämre. Först blir man orolig, men hon lär ju inte välja att gå hungrig om mat erbjuds. Så det får vara så.. Sista 2 dagarna har hon blivit otroligt mammig, hon som aldrig brukar vara det. Kan blir super ledsen rätt var det är. Det är enorm skillnad. Idag startade ett nytt ljud... ut med underläppen och sen blir mamm mamm mamm mamm... så där gnälligt, ledsamt. Låter nästan som mamma :) Inte ens pappa dög ikväll. Tittar på mig, sträcker armarna mot mig och vill upp. Sätter jag ner henne för att leka kan hon blir jätte ledsen. Jag känner nästan inte igen henne.


Samtidigt som det blir lite jobbigt så kan jag känna lite mys. Hon knyter an till mig på ett helt nytt sätt. Nya känslor hos mig bubblar upp. Det är otroligt hur man kan känna för sin lilla sötis. Älskling.

På morgonen när hon vaknar, efter att ha varit uppe med pappa och sovit en stund, är hon så glad och mysig. Då ligger vi och busar och myser i sängen. Hon pratar massor och ler med hela ansiktet. Det är en av dagens höjdpunkter!

Vi ska öva på tittut leken nu och försöka få henne att förstå att hon inte blir lämnad. Att vi finns där fast vi inte syns. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer: