måndag 7 april 2008

Potatis!

Idag var det dags att prova potatis-smakis. Det började med att jag försökte göra puré med stavmixern, av potatis, smör och lite bröstmjölk. Det blev tapetklister! Ha ha, det tog ett tag innan jag fattade hur det kunde bli så. Det var som trolleri. Men det måste ju vara stärkelsen såklart. Mixade lite väl mkt kanske?! Så jag fixade nytt med gaffels istället.

Isabel såg väldigt skeptisk ut när potatisen kom i munnen. Fick till och med några kväljningar ett par ggr. Men smaskade i sig det lilla jag gjort i ordning.

Gröten ikväll åts med god aptit. Hon vill bara ha mer och mer. Hon har lärt sig hur det fungerar, gapar stort nu när skeden kommer. Och dricker vatten törstigt efter gröten.
En fråga som jag funderat på är, hur mkt kan jag ge henne? De ska ju börja smått för att vänja magen. Nu har hon ju fått en lite större mängd sista dagarna för hon gillar det så. Är det dumt? Och angående vattnet, hur mkt "får" hon dricka? Ska det vara kallt eller ljummet? Hmm ja man känner sig som en amatör när det gäller matfrågan.

1 kommentar:

Camilla sa...

Så söt hon är! Det låter som ni haft en toppen helg, va skönt.Ang. maten så blev mitt potatismos också tapetklister i början , först nu börjar hon gilla det hon blev säkert traumatiserad av mitt potatisklister..
Fungerar allt bra med magen när hon äter kan du nog öka på i den takt hon bestämmer. Gröt var och är en stor favorit här hos oss också. Jag ger kallt vatten men inte iskallt :)