fredag 18 april 2008

Dan före dan

Så här dagen innan dopet sitter jag och håller tummarna att jag ska vakna imorn och må bra. Tyvärr finns det ingen chans till det, men jag hoppas iaf lite bättre än idag. Vill verkligen orka med min dotters dop. Ser ju fram emot det och tycker det ska bli spännande!

Vi har legat efter med allt don hela veckan pga att jag insjuknade, men har jobbat ikapp ganska bra iaf. Mamma var här i em en timma och hjälpte mig att duka i lokalen. Känns skönt. Vi var rekordsnabba!

När jag stod där nere och tittade mig omkring, så slog det mig. Jag har en dotter som ska döpas imorn. Helt plötsligt kände jag mig så vuxen. Känns otroligt att man kommit hit i livet, det är som om man inte fattat hur livet ser ut nu. Hmm undrar hur lång tid det tar innan man fattar att man blivit mamma.


Nu hoppas vi på att det blir en bra dag imorn, att vi mår bra, solen skiner och att Isabel är på ett strålande humör! (stackarn har ont i magen av all morotspuré, vaknar och är ledsen..)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej o tack för den snabba lilla stund jag fick "umgås " med er:)
Ja det gick i ett huj! Stormade in med kassar fulla med "gubbar" (jordgubbar alltså) upp för trappen o in o sa hej - å vad är det som strålar mot en... Jo "fyra" ögon, varav 2 st tillhör min kära dotter som inte är så pigg, o sedna en lite gladlynt fröken som skall döpas i morgon. Lilla fröken Karin Lovisa Isabel - vilken uppståndelse o vad spännande det ska bli.*Är det inte underbart att få detta lilla leende emot sig när man sticker in huvudet - It´s wonderful!!!!
Vi hann även leka lite med att busa o få ett kiknaden skratt innan jag stack...:))
Borden dukade o klara - puss o kram o sen iväg till TB(blev stoppad av kära mågen m en kram) sen vidare... Väl hemma i E:a musig mat och nu tårta...
Godnatt vi ses i morgon:))
P&K från mormis!

Anonym sa...

Ojoj, krya på dig och hoppas ni får ett toppendop :-) Vädret ska ju vara på er sida i alla fall sägs det! Tänkte på er när jag passerade Västermalmsgallerian idag efter babysalsan. Du får hänga med nån gång! Det är vid Odenplan, onsdagar och fredagar. :-)

Anonym sa...

Ja, allt löser sig. Det tror jag :-)

Ja, 90 kr per gång. Fast jag mailade lite frågor innan första gången och då fick jag tillbaks att jag fick halva priset första gången om jag tog med mailet ;-) Så 45 spänn. Sen köpte vi nåt som vi tror är ett 10gångerskort (lite klurigt med språket...) för 450 spänn.

Anonym sa...

Hej

Tack för en trevlig eftermiddag och ett jättefint dop. Isabel var så söt i den fina klänigen och vad duktig hon var inne i kapellet. En riktig charmör =)

Tack igen och många kramar från Sara och Anders