måndag 21 april 2008

Ny vecka

Så var det måndag igen. Jocke for till jobbet och kvar hemma är vi. Idag skulle Isabel och jag ha blivit plåtade för Föräldrar och Barn tidningen. Men jag tog ett beslut att avvakta några dagar, för båda 2 är fortfarande krassliga. Isa har varit lite gnällig och snoret har runnit. Inte kul att vara med på kort då :) Så vi kör tors istället!

Idag var det premiär för palsternacka-smakis. Mums tyckte Isabel. Hon ville bara ha mer! Jag gav några skedar. Enligt "boken" ska man börja med ett par teskedar för att vänja dem vid smak och magen ska kunna ta. Men jag menar, om hon pallar potatis och morot, och gillar det, så borde man väl kunna ge många skedar på en gång?!

Sedan hade vi lite måndagshäng med mina sköna mammavänner. Än en gång hamnade vi på lilla essingen och njöt av solen! Underbart!

Tyvärr så är min hals fortfarande dålig, nästa värre idag än i helgen. Hmm jag bör kanske hålla mig inomhus?! Men usch, räcker med att vi var hemma förra veckan. Det är ju vår ute!

Inga kommentarer: