onsdag 16 april 2008

Balansgång

Några negativa saker:
Jag ligger sjuk igen, samma som för 2 veckor sedan. Skit ont i halsen, huvudvärk och hängig. Väldigt bra timing då vi har ett dop att fixa inför lördag. Bläh!

Isabel har börjat vakna typ 4.30 varje morgon igen och vägrar somna om. Rädd att hon alltid kommer vara en morgontyp.. Hon kan väl sova till 7 iaf! Please.

Det är inte alltid så lätt att vara småbarnsföräldrar. All frustation över saker. Svårigheter att förstå varann. Slitna. Stressade.

Några positiva saker:

Vi har världens mysigaste bebis. Hon älskar att pussas och kramas. Vill vara nära. Lägger jag henne på min mage med ansiktet en bit från mig, sträcker hon ut sina små händer och tar i ansiktet. Kryper uppåt och ska "pussas" så man känner hennes härliga andedräkt. Om hon ligger på rygg och man böjer sig över henne, eller när hon släpper bröstet efter amning, sträcker hon upp sin lilla hand och stoppar in fingrarna i min mun. Skrattar förtjust när jag smågnager på dem. Hon är så söt och charmig så jag smälter när jag ser på henne. När hon vaknar i vagnen och jag drar ner sufletten och säger hej, ler hon med hela ansiktet. Tänk att någon blir så glad av att se en. Det är lycka!

4 kommentarer:

Jocke sa...

det är en väldig tur att de positiva sakerna betyder mer än de negativa sakerna. :)

Anonym sa...

Jag vet att ni har det tufft just nu med lite sömn o lite utrymme i er lilla lya. Då är det lätt att fokusera på de negativa sakerna men det gör ni ju inte, utan ni ser ju att det positiva sakerna är flera. Ni får jättegärna komma till oss och hämta nya krafter vi tar Isabel så mycket vi kan och får det vet ni... säg bara till så vi vet när. Jag tycker ni är två fantastiska föräldrar som gör ett jättebra jobb det är tufft att vara småbarnsförälder men ni fixar det jättebra. Kram svärmor.

Lite smått å gott sa...

Tack, det är skönt att höra att ni tycker vi gör ett bra jobb. Ja det är super att vi har er och mina föräldrar, så vi kan få lite avlastning. Ibland önskar vi att vi bodde i samma stad, då mna kunde få lite hjälp då och då.. men nu är det så här och det fuinkar för det mesta. Surt bara att ligga sjuk nu inför helgen. kram!

Anonym sa...

Visst är det en omställning att bli småbarnsföräldrar och ny värld, som man helt enkelt inte kan "förberedas sig på" då det lilla barnet i detta fall, Isabel styr hela ens liv fr.o.m den dagen hon kom.
Detta dock med stor glädje o en helt enkelt underbart tjej som ni o vi alla älskar. Det är tuffa perioder det vet vi alla som har varit där, på på gott o ont - men ni är superföräldrar som fixar detta, det vet jag. Håll huvudet högt o se vad ni skapat - en förlängning av er själva. Tänk på det lilla leendet o skrattet:))
Och ni vet att vi finns här för er - alltid!!
krya på dig gumman

Massor av kramar
mamma