måndag 7 april 2008

Efter solsken kommer regn

2 av 3 i familjen drog till tuna i torsdags. Först en lunch i Hornstull med Lisa (skönt med nya vyer!!) och sedan packa bilen och fara iväg. Det var skönt att byta miljö några dagar. Det behövs när man går hemma så här känner jag. I vår lilla lgh med saker överallt, där det är världens projekt för att bara komma ut. Jag vill ha hus!! Helt underbart. Tog Isa i vagnen och fick henne att somna, ställde henne på altanen och satte mig och läste en tidn. Så vill jag ha det! Inte bråka med en skitliten hiss varje gång och släpa den upp och ner för typ 20 trappsteg. Puh!

Helgen bjöd på härligt väder och mestadelen spenderades på mor och fars altan. Dock en halvstressad fre med stanshopping.. (Jocke fyller år..) På lördagen dök Jocke upp, längtandes efter sina tjejer :) Isa blev överlycklig att se sin far (jag med såklart) och dök ner i hans famn.'


Mormor och morfar fick vara lite barnvakt då vi åkte på fest på lördagskvällen. Isa sov som en stock och mormor skötte matning ett par ggr på natten. Jocke och jag fick behövlig sovmorgon. Med facit i hand tänker jag utnyttja denna sed i nyktert tillstånd, så kanske man känner sig mer utvilad efter en sådan natt än med några glas vin i kroppen. Men det var skoj att bara vara Linn och Jocke för en kväll!

Men idag faller regnet.. men det kan jag ta, efter denna soliga helg. Fräknarna jag har samlat på mig försinner nog inte än på några dar. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vilken helg det var o flera dagar fick vi umgås med er. Jättekul o mysigt. Barnpassningen gick superbra, som sagt. Isa sov såååå skönt hos oss:)
Måste dock medge att man var allt lite trött i går(söndag)kväll - kudden fick en påhälsning redan 22...zzz
Men fantasktiskt mysigt var det. Och den lilla busungen försökte "äta upp" mormor..:)

Ses snart!
Kram mormor