måndag 30 juli 2007

Teutonia Mistral S

Så har vi äntligen bestämt oss!! Efter många kommentarer, forskande, kännande så slog vi till, idag beställde vi en Mistral S. Den fann våra hjärtan tidigt, men eftersom man vill vara på den säkra sidan så har vi väntat och känt efter noga. Den enda svaghet jag kan se med denna, är ev problem i snön. Men jag har sagt att jag ska köpa mig en snöborste och ha med i vagnen :) har t o m hört om folk som haft gaffel med sig för att pilla bort snö i hjulen. Och snön fastnar även i de 4-hjuliga vagnarna... så om snön faller riktigt hårt, får jag och bebben ta en släde istället! :)

Kommentarer om att Teutonias vagnar är tunga och otympliga, gäller nog bara Prestige, Tim
my etc, gamla hederliga 4-hjuliga vagnar. Den här är bland den lättaste som finns, Teutonia Fun SC är lättare dock, och Bugaboo, Urban Jungel och Quinny. Men de har andra nackdelar. Så nu är det bara att köpa en kombibil (V70) och rulla in den där bak :).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linn. Vagnen ser fin ut och det viktigaste är ju att ni är nöjda ni ska ju dra den mest vi kanske får känna på den då och då och då orkar man helt klart dra hur tungt som helst bara för man är så stolt.
Hoppas du mår bra sköt om dig.

Stor kram svärmor.

Anonym sa...

Hej du som planerar så väl!
Nog om denna vagn, jag skall be Kaj göra en snöplog som appliceras framtill vid dåligt före. Med lagom balast kan den nog göra susen. Hoppas du är lika trött som jag när du började jobba igen. 2 dagar, så var man lika trött som innan sem.
Häls Farn

Anonym sa...

Grattis till den första beställningen! Den är fin och jag tror att ni kommer att bli så nöjda såååååå... trots vinterslask o modd:)
Kram Mamma