fredag 6 juli 2007

Mmmm....mys!

Idag kände jag den första ordentliga sparken! Så himla mysigt. Äntligen. Jag har länge känt att det "hoppat till" i magen, men idag var det så verkligt. La en hand på magen och kände sparken mot handflatan. Men när pappa Jocke kom med sin hand, blev h*n lugn som en filbunke :) Det är nog det bästa jag vet nu, att lägga sig på sängen på kvällen eller när man vaknat på morgonen, lägga handen på magen och känna den lille där inne. Ibland har jag nästan glömt bort att jag är gravid, men med en hand känner man hur magen putar..

Magen växer och växer. Nu ser alla att jag är gravid. Även om jag har gått upp en del runt om, jag menar inte bara bebis-kilon.. så ser man att man inte bara har en tjock mage. Den börjar bli fint rund nu, smalnar av längre ut och kommer högre upp nu när livmodern stiger. Spännande!

Var på banken idag, inga problem att få till ett lån för bil. Vi har en otroligt trevlig bank-kvinna, pratade en halvtimma om vår tillökning, hustittade etc innan vårt ärende blev aktuellt. Så nu är det bara att bestämma sig och sedan köra! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gullig mage. Är så nyfiken vem som döljer sig därinne.

Kram Farmor Synnöve

Camillas lockar sa...

Kul med sparkarna! Visst är det häftigt ;-) *längtar efter ny graviditet*

Anonym sa...

Åh... vill också ha en liten bäbis-mage att klappa på. Har bara en slapp deg-mage, inte alls lika mysig.
*längtar tills nästa gång*

Lite smått å gott sa...

härligt att ni känner så! då vet man att jag troligen kommer längt lika mycket nästa gång oxå! Vaknade kl 6 imorse, helt död, men kissnödig...bebben höll på för fullt och stuvade runt i magen...som en fisk och massa dunkar..så söt! Jag myser...

/s. sa...

Åhhh...sparkarna är ju så härliga att känna, får hoppas att Jocke får en i handen snart också. Det gör allt så mycket verkligare för oss blivande pappor :-)

Svarade på ditt vagn-inlägg därborta hos mig... Beklagar att jag inte sett din kommentar, förstår inte varför Blogger inte har en funktion för att se nya kommentarer. Suck.