tisdag 18 januari 2011

Upp och ner

Det är tuffa dagar, ibland. Vissa dagar är bättre. Förra veckan var riktigt jobbig. Hilda krånglade hela kvällarna och somnade inte in förrän sent. Onsdagen somnade jag kl 2. Alldeles för sent. Så man är ju rätt trött. Finns inte mycket tid att vila då jag mestadels har Isa hemma. De 15 tim jag har henne på dagis går väldigt fort!

Min läkning efter förlossningen går upp och ner. Även det var betydligt värre förra veckan. Jag fick så kallad sfinkterruptur och har haft väldigt ont efteråt. Jag har precis förstått och försöker acceptera att detta kommer ta tid att läka och att jag inte är fitt for fight denna gång. Efter Isabels födelse var jag ute och sprang på stan efter ett par veckor. Jag får mysa och försöka ta det lugnt nu så kanske jag mår bättre när våren kommer :)

Igår var jag och Isabel på mitt jobb och hälsade på. Det var en spännande utflykt tyckte hon. Åka buss och tåg och busa runt på kontoret. Bäst att passa på att göra saker på måndagar, då pappa Jocke inte är hemma förrän sent på kvällen. Det blir låååånga dagar annars. Och både jag och Isa klättrar på väggarna.

Just nu önskar jag mig mer sömn och bättre väder. Det är gråtrista regniga hala väder vill vi inte ha!

Inga kommentarer: