onsdag 5 januari 2011

Sjukstuga

Vi ligger hemma sjuka än. Idag är första dagen som jag känner att det börjar vända. Hilda åkte oxå dit tyvärr. Snuvig och täppt. Stackars liten. Så svårt att andas och amma. Vi kör näsdroppar och näsfrida och det funkar ganska bra.

Isabel piggade på sig redan i söndags och blev hämtad av farmor och farfar. Så hon har tillbringat några dagar i Oxelösund och myst, lekt och haft det bra. Jätte skönt, det hade inte varit kul för henne hemma i den här sjukstugan. Vi är ju rätt less på att gå här hemma. Längtar tills vi alla är friska och vi kan hitta på lite saker.

Hilda är annars ganska snäll. Sover, äter och bajsar som alla bebisar :) Ett par nätter nu har hon sovit bättre och vaknat och ätit var 3e/4e timma. Istället för var 1,5/2 tim som hon gjort innan. Men den uteblivna sömnen känns. Blir alldeles groggy i huvudet och har känt mig yr. Idag lyckades jag somna en stund på eftermiddagen iaf. Fick ställa kl på 7,30 imorse för att åka till BVC och kolla Hildas torsk i munnen. Det var inte kul! Hilda sov som en stock och jag ville bara lägga mig och somna om, passa på medan hon sov så bra..

Vi får väl se hur nästa vecka går när jag står här med 2 barn och måste stiga upp på morgonen. Gå till dagis. Komma in i den nya rutinen.

Imorn åker vi och hämtar vår tjej. Vi längtar så efter henne! Det är väldigt tomt här hemma utan henne.

1 kommentar:

mormor sa...

Inte lätt med så liten Hilda o nästäppa o förkylning... lilla skruttfia vad jobbigt det blev... men jag tror mamma Linn fixar det;)
Det är tufft med ett nytt liv i fam o förkylning på det. Men håll i - det ordnar sig!!!!
Alla går igenom detta någon gång...
Vår älskade Isabel kommer hem i morrn...å får mysa med sin syster;)

Kram fr mormor som saknar sina små gullungar otroligt mycket!!!!