onsdag 6 oktober 2010

Sprängfylld!

Jag växer och växer. Hela galet. Nu har magen pluppat ordentligt. Hur stor ska jag bli egentligen? 8 veckor kvar nu. Gah. Börjar kännas läskigt. Vill förbereda saker i hemmet och börjar så smått förstå att jag ska föda barn en gång till. På ons, om en vecka ska vi till Södertälje sjukhus på föreläsning. Ser fram emot att få "känna på" hur det sjukhuset känns, samt friska upp minnet på allt runt i kring värkar och förlossning. Funderar även en del hur vi löser Isabel. Tänk om jag måste åka in på natten? Då blir det nog till att knacka på hos grannen :)

Jag är i v 32 och det är riktigt trångt i magen. Mycket tryck och bök. Hela magen rör sig och det känns som om bebisen vill ut genom skinnet. Har jätte svårt att sitta halvlutandes på rygg och även ligga på rygg. Bebisen kommer på stora pulsådern. Blir yr och känns som om blodet pulserar i hela kroppen, hjärtat slår hårt.

Magen är mycket större den här gången och jag undrar om den i slutändan kommer vara ungefär lika stor som sist. Kanske den slår av på takten snart :) Hoppas! Förra gången kom den rejält slutet. Se här 2 bilder på skillnaden :)

Mage i v 30 med Isabel.

Mage i v 32 nu.

4 kommentarer:

mam sa...

Det är skillnad! Mer rund...;)
Vem månne det vara därinne??? Mormor längtar o är jättenyfiken! Kram

mam (igen) sa...

...men jämför man med bilden på bloggen v 37 - så är det mycket likt...;)

Lite smått å gott sa...

ja precis, jag är lika stor nu nästan som i vecka 37 då. Galet!

Anonym sa...

Hej på dig du blivande tvåbarnsmor!
Ja det är spännande att få se vem som döljer sig därinne. Vi ser fram emot att få gosa även med denna lilla krabat.
Kram från Svärmor/Farmor.