söndag 26 september 2010

Hösten är här

Det är söndag morgon. Jag och Isabel är uppe tidigt. Vi sitter med varsin bärbar i knät, jag vår dator och hon vår DVDspelare. Skrållans födelsedag går varm här hemma.

HUmlen på staketet utanför är alldeles röd och fin. Igår kväll tände vi ljus överallt, såg alla gula blad vina förbi utanför fönstert. Ganska mysigt tycker jag. Men det har gått lite fort. Jag har inte hunnit med.. Älskar ju de här dagarna med soligt väder och hög luft, när alla träden är orange/gul/röda. Det luktar svamp och fuktigt. Men många blad hade redan fallit när vi kom hem från Samos.

Igår sken solen härligt på förmiddagen, men när vi väl kom ut på eftermiddagen till lekparken, var det grått och blåsigt. Fast ändå en härlig höstdag. Isabels dagiskompis Olivia, hennes mamma Jenny och lilla Ellen på 6 v kom förbi och tog med oss ut. Sedan kom Veronica, Emil och Caspian, grannarna. Vi hade en mysig em i lekparken.

Jag träffade läkaren i onsdags och blev sjukskriven på 25%, så från och med imorn kommer jag jobba 75%. Det känns skönt. Min vikarie börjar imorn oxå. Så jag får lära upp henne så fort som möjligt så hon får avlasta mig lite.

Nu är jag i v 31 och det känns trängre och trängre i magen. Dock rör den på sig väldigt mycket och verkar vända sig hela tiden. Hur mycket plats kan det finnas egentligen? Tiden går ju galet fort nu och det känns inte långt kvar nu. Veckorna kommer rusa iväg..

Nu ska jag se klart filmen jag somnade till igår :)

Inga kommentarer: