fredag 10 september 2010

Semester!

Jag sitter och jobbar mina sista minuter innan semestern :). Imorn åker vi till Samos med Jockes familj, och det ska bli underbart! Det har varit en galen vecka såklart, mycket att jobba in innan sem, tvätta och packa där hemma etc. Men nu ska vi VILA! Vila våra stressade nerver i solen, bada i det ljumna vattnet och äta gott. Jag vet att jag inte kommer andas förrän vi är framme och jag har fått checka in. Önskar nästa jag kunde ta mig ett stort glas vin och bara pusta ut :) Men jag får njuta ändå!

Idag går jag in i vecka 29, galet! Bebisen sparkar och donar för fullt i magen och det är härligt att känna fast lite jobbigt och otäckt ibland :). Jag var hos BM i onsdags, inte min egen dock, vilket var lite tråkigt. Jag berättade hur jag mått, att jag känt mig ledsen och inte sover etc. Vi bokade en läkartid om 2 veckor så får vi se vad de säger. Sedan låg mitt järn nere på 104 nu, INTE BRA! Hon tror att det är stor förklaring till hur jag mått. Så nu är det 2 st Niferex per dag, härligt för magen . Hoppas verkligen det blir bättre.

Magkurvan började även plana av (hur nu det är möjligt så stor som jag är!!) så hon vill ta ett nytt mått redan om 1 vecka, efter sem. Hoppas den är vuxit lite då!

Efter mitt besök hos BM bröt jag ihop och blev jätte ledsen. Det var så jobbigt att prata om hur jag mått, plus massa dåliga värden. Jag bestämde mig där och då att gå ner på 80% på mitt jobb. Bokade möte med chefen direkt och allt är klart nu. Det känns UNDERBART! Kanske får jag nu lite mer tid för vila och min familj, att orka med livet utanför jobbet mer. Jag ska snart orka med ett till liv i vår familj.

Nu ska jag packa mig härifrån och åka hem till min familj!

2 kommentarer:

mam sa...

Jag känner med dig min lilla älskade dotter o hur jobbigt det är. Men jätteskönt att ni ska på sem o att du fixat kortare arbetstid... Det kommer att bli bra o när den nye/a lilla/e kommer så har du ett helt år hemma o njuta av de dina ditt hem, familjen som man avgudar såååå mycket!! Ha en underbar semester o njuuut så mkt ni kan. Vi hör o ses när ni kommer hem! Kram mamma

mormor sa...

Längtar efter barnbarn nr 2..;))