onsdag 1 september 2010

Låg

Känner mig lite nere allt som oftast. Jag tror denna känslobana beror på gravidhormoner och trötthet. Men det är så jobbigt att känna sig ledsen och nere hela tiden. Har lätt till tårar och känner att allt bara är ledsamt.

Jag tyckte att det vände i söndags och den här veckan har varit mycket bättre dagtid än tidigare veckor på sistone, dock känner jag mig väldigt låg kvällstid. Vilket är lite lättare att hantera hemma med familjen, istället för på jobbet. Men ändå. Tror det är bara för jag är så grymt trött och känner mig då ledsen.

Just nu går det bara ut på att jobba, och orka. Isabel går så långa dagar på dagis och vi hinner knappt umgås på kvällen. Den här veckan hämtar jag varje dag och börjar då kl 7. Vilket innebär att jag på min höjd hinner med en hejdåkram och puss på morgonen. Ikväll var Isabel så trött att hon inte ens åt middagen och sedan somnade vid 18.30. Det enda jag längtar efter och ser fram emot nu på kvällen är att få mysa med henne. Så hinner jag inte ens det.. Känns inte alls kul. Jag jobbar och kämpar, sedan hem och sova för att sedan jobba igen. Jag vill inte ha det så. Finns inget liv. Och jag måste ju vila och ta det lugnt för att orka. Ond sprial..

Imorn blir det till att ge henne färdig mat direkt innanför dörren och sedan lägga tid på mys! Ny planering för veckorna, vi hinner inte laga mat.

Jag vill inte känna mig så ledsen ända fram tills bebisen kommer. Då önskar jag nästan att jag grät för allt istället för att känna så här. Låg.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Skickar en stor varm kram till dig! Förstår att det är jobbigt men tänk om bara några månader kommer ni ha massa tid tillsammans! Kan du inte få HP och gå ner lite i arbetstid sista två månaderna? Kram

Lite smått å gott sa...

Tack! Jag försöker tänka positivt, men det är svårt visa dagar. Det är som om det är svart i huvudet.. Säkert alla hormoner som dansar i kroppen :) Jag längtar till december! :) Svårt att få HP har jag hört, ska prata med BM nästa vecka. kram

mamma sa...

Lilla gumman!
Det är inte bra ej heller kul att du mår så där. Du har för mycket runt om dig. En graviditet ska var härlig och en längtan. Arbetet tar för mycket på dig. Du måste få mer tid för dig själv Isa o J. Jag håller med föregående talare. Försök att bli sjukskriven eller gå ner i tid de sista månaderna så du inte är helt slut när bebben kommer. Du ska orka ta hand om 2 o njuta.
Stora bamsekramar till dig fr Mamma