fredag 18 juni 2010

VAB, sommarfest och sparkar?

Den här veckan har bara försvunnit. Isabel sjuknade natten till tis, med 40 graders feber. Sedan dess har hon haft febertoppar med jämna mellanrum hela dagarna och nätterna. Jocke åkte upp till akuten igår då hon klaga över smärta på sidan av bröstet. De trodde på urinvägsinfektion, som vandrat uppåt mot njurarna. Så nu äter vi penicillin igen och hoppas att hon ska bli piggare. Idag tycker jag mig se en liten förbättring..

Jag är redan i vecka 16, och tycker mig känna bebisen då och då. :) Än så länge är det ganska vagt och man blir osäker på vad det är som bråkar i magen.. Men imorse kändes det som dova puff puff i nedre delen av magen. Jag längtar till om ett par tre veckor då jag troligen kommer känna bebisen mer i magen, fått större mage och känner att jag är ytterligare en bit på väg :)

Igår var det sommarfest med jobbet. Alla har kämpat som galningar för att få det att funka. De hade delat upp företaget i grupper och alla ansvarade för olika delar för att få till årets sommarfest. Det blev en väldigt lyckad kväll! Men jag är bra sliten idag.. Känns som om jag drack några glas för mycket igår.. Det blir till att nanna när lillfröken ska sova middag.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fy va jobbigt med liten sjukis! Hoppas hon snart mår bättre! Kul med sommarfest, visst är det galet att man kan känna sig så bakis även när man är nykter bara för att man är gravid och trött.. Hoppas att du får en mysig helg med sparkar och Isabelmys! Kram

Lite smått å gott sa...

Ja hon har otur vår lilla tjej. Och aldrig att hon bara blir lite förkyld.. Ja jag känner mig tokbakis idag :) Galet! Tack, hoppas ni får en mysig helg och att Ida kryar på sig. kram