onsdag 23 juni 2010

Lilla knodden

När jag satt på pendeln hem från jobbet i måndags, kände jag plötsligt lilla knodden sparka. Det blev tydligare och tydligare. Till och med så jag kände lite mot handen. Jag blev så förvånad. Att jag redan kunde känna så tydliga sparkar i v 17. Men det var så mysigt. Satt där och log för mig själv :)

Senare på kvällen låg jag i soffan och läste, då satte den igång och spraka igen. Supermysigt. All minnen kom tillbaka,hur jag låg på kvällarna med Isabel i magen och kände hur hon sparkade och höll igång. Någon gör sig påmind där inne :)

Den här veckan är Isabel hos farmor och farfar. I måndags hade inte febern upphört utan låg stadigt på 38,5. Stackars liten tjej. Vi pratade med Huddinge och de bekräftade att hon hade bakterier i urinen, ekobakterier (stavas det så?) Tydligen väldigt vanligt hos barn. Det hade satt sig högt upp, mot njurarna. Nu är hon iaf feberfri och pigg. Vi ska på återkoll i augusti. Imorn åker vi till Oxelösund för att fira midsommar. Då får vi träffa vår plutta igen! Saknar henne så!

Inga kommentarer: