fredag 4 juni 2010

Det hände igen

Denna fredag som började så bra, blev lit mindre bra när jag upptäckte problem med att kissa, igen. Allt var som vanligt och sedan började det känns jobbigt/stramt/lite ont i nedre delen av magen. Visste inte om det var tarmarna, urinblåsan eller vad. Men til sist märkte jag att jag inte kunde kissa.

Precis som förut så fylldes blåsan snabbt på och jag fick ondare och ondare. Ringde rådgivningen och fick åka till SÖS. Väl där skulle jag ge urinprov, och tänkte ja ja jag testar väl. Då släppte det. Väldig skönt! Så jag slapp att bli tappad denna gång och fick sitta ner och vänta på läkare.

Tydligen kan det vara så här när man är gravid, något halkar snett och sätter lock. Gynundersökning och ultraljud visade att allt var normalt. Vissa kvinnor får så här. Urdum om man frågar mig. Ska det vara så här till och från hela tiden? Behöva åka in då och då och få hjälp att kissa? Jätte jobbigt. Men inget jag kan göra något åt. Bara att acceptera och hoppas på det bästa. Har läst att det kan bli bättre lite längre fram i graviditeten då livmodern nu släpper bäckenet och vandrar uppåt. Så jag hoppas på det.

Nu ska jag försöka göra det bästa av den här fredagen och ha en skön helg. Hoppas på att kunna kissa hela helgen! :)

Inga kommentarer: