onsdag 30 juni 2010

Sömn!

Jag är nu i vecka 18 och känner mig betydligt piggare än för några veckor sedan. Nu orkar jag sitta uppe till 21,30-22 tiden :) Men på morgonen när klockan ringer får jag knappt upp ögonen. Får verkligen tvinga upp dem, och mig ur sängen, tvätta ansiktet i kallt vatten och vänta en kvart innan jag vaknar till.

Detta kan bero på allergi bland annat. Just nu har det satt in rejält och jag känner mig helt manglad. Ögonen kliar och grusar och hals, näsa och kropp känns inte bättre det. Det kan oxå bero på att Isabel äntligen, peppar peppar, börjat sova hela nätterna i sin säng :) Vilket gör att vi sover tyngre. Och sedan i måndags får hon till och med somna själv i sängen. Och det har funkat fin fint! (Peppar peppar igen!) Känns som om det inte är en dag för tidigt, och väldigt skönt om sånt här kan ordna upp sig nu när det är en till på väg..

Förresten, bebisen är nu ca 16-20 cm lång från huvud till stjärt, vikt ca 220 g. Den kan höra ljud innifrån magen och även utifrån och tränar andningsmusklerna genom att andas fostervatten ut och in :)

Nästa vecka är det dags för ultraljud, som jag ser mycket fram emot!

2 kommentarer:

Mormor2 sa...

Så spännande!!!! Nästa vecka alltså - då får ni se den lille/a knodden - å vi får se er! Det ska bli så roligt at få ta hand om min lilla älskling Isabel o mysa med henne en "hel vecka" - å få umgås med er oxå!
Längtar sååååå!!!

Kramis fr stolt mormor till nr 2 ;)

Lite smått å gott sa...

Ja det ska bli spännande :) Jag kommer sakna henne massor!!! 1 vecka känns lite långt... puss