torsdag 23 april 2009

Visning inställd

Idag är jag hemma. Haft super ont i magen. Känner mig höggravid igen.. magen står rätt ut.

Jocke kom hem från jobbet tidigare idag. Vi har suttit ner och pratat om vår situation och tagit ett beslut att bo kvar. Vi skulle ökat vår måndadskostnad rejält vid flytt, p g a banken ändrat sina regler. Vi känner dessutom att dte är nog nu. Vi måste ta tilvara på tiden och njuta tillsammans iställt för att oroa oss för saker och stressa med visningar och ev flytt. Så nu bor vi kvar i vårt lilla kryp in. Vi har skrivit en lista på saker vi kan förbättra, öka förvaring etc. Vi trivs ju kanonbra i Krillan och bara man känner sig nöjd med beslutet att bo här så tror jag att vi kommer må bra.

Vi får väl bo på våra 45 kvm tills vi blir pensionärer :) Bygga loftsängar för alla barn.. ha ha. Nej med det ordnar nog sig. Men jag drömmer om hus och trädgård fortfarande och kommer nog göra det tills jag får det en dag. Än så länge får vi nöja oss med parkerna och plaskdammen i Krillan :)

4 kommentarer:

mamma sa...

Klokt beslut! Ni fixar det med att bo kvar på 45 kvm - man anpassar sig så bra när man väl bestämt sig och det verkar nu ju ha gjort. Vill ni ha inredningshjälp -
så finns jag här :)
Hoppas du mår bättre och att ni får en skön helg i den kommande sommarvärmen i helgen - lilla familjen på utflykt kanske, picknick i det gröna :)!?

Puss & Kram Mamma

snakkies sa...

Jag tror att det är smart att lägga ner flyttprojektet ett tag - ni har ju tillräckligt ändå! Dessutom blir vi såklart jätteglada över att ha kvar våra favoritgrannar :)

Lisa S (e-tuna) sa...

Bra beslutat! Det är faktiskt viktigast att ni mår bra och får vara tillsammans. Det är så lätt att dras med och bara tänka Framåt och Förändring. När det i själva verket är Idag o Nu som man ska fokusera på.

Du verkar ha ett späckat schema redan, och vara rejält stressad. Ta vara på den tid du kan lägga på familjen o annat som får dig att må bra.

Kramar

Lite smått å gott sa...

Mam: JA klokt beslut. Börjar förstå det mer och mer :) Vi får kanske ta det där med inredning en dag.. :) puss

Bylund: Ja det är ju för grannarna vi stannar! :) kram

Lisa S: Jag håller med, självklart! Men det är så svårt att inse saker när mna är mitt inne i det. Sedan finns ju drömmen med stort D, att få min lilla tomtplätt som Isabel kan springa runt på :) Men en dag så... Nu ska vi njuta av det vi har! kram