onsdag 22 april 2009

Too much

Jag mår inge bra. Usch. Magkatarr. Ordentlig sådan. Sliten. Utarbetad. Har en temp som ligger runt 37,4 konstant nästan. Kan inte vara bra. När man i normala fall ligger under 37.

Det har blivit för mycket helt enkelt. Jag har jobbat i 110 sedan jag började i oktober. Stressad jämt. Det går sjukt fort att bli överarbetad.

Underlättar ju inte att vi har lagt vår privata planering lite olägligt, med försäljning av lgh och bröllop i sommar :) Japp, så är det, vi ska gifta oss! :) Så det är full rulle med all bröllopsplanering oxå. När det gäller försäljningen så vill man ju passa på när marknaden är lite starkare, för till hösten dyker det troligen igen. Och då skulle vi få bo kvar i 1 år till. Vi är inte så sugna på det... börjar bli väldigt trångt där hemma.

Just nu sitter jag med Press-cdskivor för hösten för Accent, Rizzo, Don Donna och Vezzano. Det är alltid en stressig produktion. Alla prover kommer hem veckan innan alla lookbooks ska vara klara och det gäller att plåta, redigera bilder och se till att göra en shysst layout. På det ligger alla våra annonser, skyltar mm som ska produceras. Puh..

Efter den här veckan med jobb och visning i helgen bör det lugna ner sig. Det går inte annars. Jocke har varit så gullig och erbjudit mig att åka till Oxelösund med Isabel och se till att fixa allt inför visningen själv. Och ska jag vara ärlig så pallar jag inte att ha visning i helgen, så det är nog bäst jag håller mig undan. Vilken tur att man har en som han!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Kära du! Förstår att det är galet med så mycket jobb + allt det andra + bröllop! Grattis till Bröllopet, åhh va roligt!
Skönt att du har en förstående man och att du tar emot hanns hjälp. Ta hand om dig och lycka till i helgen. Stor kram

mamma sa...

Lilla gumman! Slit inte ut dig helt inför allt som komma skall... Måste tänka på dig själv - ett jobb är ett jobb och ditt liv kan du bara leva en gång.
Åk du till svärmor o bli lite ompysslad o få lugn o ro - så fixar din "blivande man" resten inför visningen och DEN ska vi hålla tummarna för så att den blir såld.

P&K mam

Lite smått å gott sa...

Cam; Tack. Ja det känns kul. Men blivit för mycket av allt nu. Idag är jag hemma och vilar magen. Vi ställde in visningen, få bo kvar i vårt krypin ett tag till... Känns skönt ändå att ta beslutet. kram

Mam: Ja jag vet, nu ska vi vila och andas! P&K

fia sa...

Men åååå grattttis till er va kul med bröllop!!!!'
Och som föregående talare,,, TA hand om dig ,,,,, man har bara ett liv,,,
STOR kram till er alla 3!!!!

lector sa...

Inget kul att läsa att du hamnat i "duktighetsfällan". Bra beslut att bo kvar och njut av planerna inför bröllopet i stället. Grattis! (jag har redan skvallrat på jobbet)